Elektryczne auto sportowe Nathalie już w produkcji

Elektryczne auto sportowe Nathalie napędzane ogniwem paliwowym na bazie metanolu już wkrótce trafi do produkcji. Prototyp został zaprezentowany po raz pierwszy w październiku 2018 roku na legendarnym torze Nürburgring,

Od pomysłu do realizacji

Gumpert Aiways, chińska firma stworzona przez byłego inżyniera Audi Rolanda Gumperta oraz startup Aiways zamierza wprowadzić pierwsze auta na rynek na początku 2021 roku. Twórcy pojazdu nazywają go „bezkompromisowym elektrycznym samochodem sportowym”. Według nich będzie jednym z najszybszych i najbardziej dynamicznych aut sportowych, którym będzie można po normalnych drogach. Pierwsze modele, tzw. wersja First Edition, mają kosztować 407 tys. euro, czyli blisko 1,9 mln złotych. Cała seria ma obejmować 500 samochodów.

Tankowanie w 3 minuty

Jak pokazano w prototypie, Nathalie ma być wyposażona w silnik elektryczny o mocy 400 kW zasilany przez w ogniwo paliwowe o mocy 15 kW, które zostało opracowane przez duńską firmę Serenergy. Ogniwo wytwarza energię elektryczną poprzez konwersję metanolu do wodoru. Tankowanie zajmuje zaledwie trzy minuty, a otrzymana w ten sposób ilość energii jest wystarczająca do kontynuowania podróży. Auto może przejechać na jednym tankowaniu do 805 km (500 mil). Dlaczego metanol? Dlatego że dostarcza energię za pomocą reakcji elektrochemicznej, a dzięki temu może być syntetyzowany w sposób neutralny dla środowiska.

Tankowanie Nathalie:

Szybka i zgrabna

Nathalie rozpędza się od zera do 100 km/h w 2,5 sekundy, a jej deklarowana prędkość maksymalna to 300 km/h. Jest to efekt wprowadzonego rozwiązania, dzięki któremu ogniwo wysyła moc równomiernie do pary zsynchronizowanych dwubiegowych skrzyń biegów, a stąd – do czterech montowanych na kołach silników elektrycznych o łącznej mocy 536 KM.

Jeśli chodzi o wygląd, od koncepcji z 2018 roku nic tu się nie zmieniło. Cienkie skupiska reflektorów, rozchodzące się wloty powietrza i zgrabna sylwetka w stylu coupé pozostają, podobnie jak tylny spojler zwiększający siłę docisku.

Nie wiem, jak Wam, ale mi bardzo się podoba ten design.

Anoda

Przeczytaj także: