przenosnepl_robot ładujący

Volkswagen: robot wyręczy w ładowaniu auta

Volkswagen skonstruował robota, który wyręcz ludzi podczas ładowania samochodów elektrycznych. Wystarczy podjechać na stację, a robot podjedzie i podłączy do naszego auta swoje ramię.

Robot – wersja studyjna

Robot jest obecnie w fazie testów, które prowadzone są z wykorzystaniem prototypów zainstalowanych na stacjach w Wolfsburgu, ale też w kilku chińskich miastach. Ale Volkswagen zapowiada już, że za kilka miesięcy urządzenia pojawią się w komercyjnym użyciu.

Roboty mają być uruchamiane za pomocą specjalnej aplikacji albo komunikacji typu Car-to-X. Jego zadanie to otwarcie klapy załadunkowej, podłączenie wtyczki, a następnie jej odłączenie. Wszystko bez udziału człowieka. Urządzenia są wyposażone w zaawansowany system nawigacji, którego działanie opiera się na wbudowanych laserach, kamerkach oraz czujnikach ultradźwiękowych. Dzięki temu robot samodzielnie porusza się wśród aut, bez problemu znajdując to właściwe, które ma naładować.

Jak działa robot ładujący?

Robot Volkswagena to sztuczna inteligencja, która podjedzie do auta z dużym powerbankiem, gromadzącym energię na poziomie do 25 kW i pracującym ze stałą mocą do 50 kW. Następnie podłączy do niego samochód i zostawi na czas ładowania, by w tym czasie zająć się kolejnymi. Po naładowaniu robot zabiera powerbank i odstawiać do stacji, by znów się naładował.

ZOBACZ FILM:

Rewolucja w ładowaniu

Przedstawiciele Volkswagena nazywają swój wynalazek prawdziwą rewolucją w podejściu do ładowania samochodów. Nie tylko dlatego, że zaoszczędzi nasz czas, ale też dlatego, że dzięki zastosowaniu powerbanku może obsługiwać więcej samochodów na raz. To z kolei oznacza, że nawet przy dużym obłożeniu danej stacji cały proces ulegnie znacznemu skróceniu. Zastosowanie mobilnego robota może oznaczać rewolucję w zakresie ładowania samochodów np. na piętrowych parkingach czy w garażach podziemnych, w których parkuje wiele aut. Dzięki niemu punkt ładowania sam przyjeżdża do samochodu, a nie odwrotnie. W ten sposób jednym rozwiązaniem zapewniamy szeroki dostęp do energii elektrycznej bez skomplikowanych inwestycji infrastrukturalnych specyficznych dla danego miejsca – wyjaśnia Mark Möller, szef działu rozwoju w Volkswagen Group Components

Anoda

Źródło: Volkswagen Magazine

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację na pliki cookies oraz politykę prywatności. Więcej

Ciasteczka na stronie przenośne.pl umożliwiają Ci najlepsze z możliwych sposobów na przeglądanie naszej witryny. Jeśli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ciasteczek, kliknij OK.

X