Yamaha – elektryczny supersilnik

przenosnepl_prototyp elektrycznego silnika yamaha

Yamaha – elektryczny silnik jak z hiperauta

Yamaha zaprezentowała niedawno elektryczny silnik o mocy 475 KM! Mimo że dorównuje mocą napędom takim, jak obecnie mają np. Porsche Taycan czy Kia EV6, jest zamknięty w bardzo kompaktowej formie.

Hipersilnik do hipersamochodów

Konstrukcja ma mieć maksymalną moc w klasie 350 kW (napięcie robocze 800 V), tj. 475 KM. Według twórców, to napęd, który może nadać każdemu pojazdowi moc znaną nam obecnie z pojazdów sportowych, a nawet niektórych hipersamochodów, zwłaszcza że silnik nowej elektrycznej Tesli Plaid nie dorównuje dziełu Yamahy.

Kompaktowa konstrukcja = więcej miejsca

Oprócz mocy, bardzo ciekawa jest także sama konstrukcja silnika, która łączy elementy mechaniczne i elektryczne w jedną, kompaktową całość. Dzięki temu w jednym module, oprócz silnika, znajdują się także skrzynia biegów i elektryczny regulator prędkości. To ważny czynnik, bo im mniejszy silnik, tym więcej miejsca na inne rzeczy, jak choćby bagażnik. Cała jednostka jest chłodzona olejem.

Yamaha zdominuje rynek?

Yamaha już teraz rozpoczęła przyjmowanie zamówień na opracowanie prototypów tej maszyny pod konkretne auta. W planach jest wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń japońskiego koncernu w kwestii odlewania, obróbki skrawaniem i montażu, tak aby móc dopasować się do potrzeb każdego klienta. Niewykluczone więc, że wkrótce silniki Yamaha spotkamy w naprawdę wielu autach o dużej mocy. Yamaha Motor planuje wystawienie tego i innych prototypów silników elektrycznych na targach Automotive Engineering Exposition 2021 Yokohama, które są zaplanowane na 26-28 maja 2021 r. Koncern wyraźnie planuje dużą ekspansję w tym zakresie i skierowanie swojej oferty w szczególności do producentów aut klasy premium oraz hiperaut.

Anoda