Pierwsza elektryczna ciężarówka

Nazywa się AEOS (z mitologii greckiej – bogini jutrzenki, a bardziej swojsko – Jutrzenka), bez zatrzymywania się może pokonać do 160 km, ciągnąc ciężar o masie 22 ton i jest pierwszym na świecie ciągnikiem siodłowym o napędzie elektrycznym. Oj, dzieje się w przenośno- elektrycznym świecie 

Prototyp ciągnika zaprezentowała kilka tygodni temu amerykańska firma Cummins, od lat specjalizująca się w produkcji – nie, nie ciężarówek, a wysokiej klasy, znanych na świecie silników wysokoprężnych. Tym razem jednak postanowiła pokazać światu silnik elektryczny, i to w dodatku w pełnej „obudowie”, czyli w ramach całego ciągnika siodłowego. Jest to więc pojazd koncepcyjny, jednak w pełni sprawny i gotowy do tego, by wyruszyć w swoją pierwszą trasę.

AEOS elektryczna ciezarowka

Bateria AEOS-a składa się z akumulatorów o łącznej pojemności 140 kWh. To ona stanowi napęd samochodu. Jednocześnie producent wyposaży swój prototyp w wysokonapięciową ładowarkę, która ładuje akumulatory do pełna zaledwie w godzinę (!).

Produkcja elektrycznych układów napędowych do ciągników siodłowych ruszy w 2019 roku. Rok później, według zapewnień Cumminsa, pojawi się wersja hybrydowa, która będzie zawierać częściowy mały silnik wysokoprężny, którego celem będzie wytwarzanie prądu. W tej wersji AEOS mógłby mieć zasięg nawet 480 km. No to czekamy

tomArz

Zapisz się do newslettera
i nie przegap żadnej nowinki technologicznej!

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera Blog Przenośne

Wystąpił błąd podczas przesyłania danych na Twój adres email. Sprawdź poprawność wprowadzonych danych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji handlowych i marketingowych.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację na pliki cookies oraz politykę prywatności. Więcej

Ciasteczka na stronie przenośne.pl umożliwiają Ci najlepsze z możliwych sposobów na przeglądanie naszej witryny. Jeśli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ciasteczek, kliknij OK.

X