Okulary Ray-Ban VR od Facebooka

Rozszerzona rzeczywistość coraz bardziej wkrada się w tę codzienną. Dowodem na to są choćby ostatnie doniesienia medialne, według których Facebook tworzy innowacyjne okulary VR. Wcześniej taką próbę podjął Google. Niestety, produkt nie cieszył się specjalną popularnością. Czym chce zaskoczyć gigant Zuckerberga?

Ray-Ban Orion

Niedawno jeden z pracowników firmy w rozmowie z telewizją CNBC zdradził, że ludzie z FB rozpoczęli współpracę z firmą Luxottica, producentem m.in. markowych okularów Ray-Ban. Celem ma być stworzenie i komercjalizacja okularów tej marki obsługujących rozszerzoną rzeczywistość. Nazwano je Ray-Ban Orion, a mariaż najpotężniejszego portalu społecznościowego z jedną z najbardziej znanych i najpopularniejszych marek okularów na świecie może się okazać całkiem udany.

Okulary zamiast smartfona?

Według wstępnych zapowiedzi i oczekiwań, Orion miałby docelowo zastąpić smartfon. W jaki sposób? Na przykład umożliwiając prowadzenie rozmów, wyświetlając różne informacje czy pozwalając dzielić się nimi w streamach na żywo z innymi użytkownikami Facebooka. Oprócz tego, okulary miałyby zostać wyposażone w inteligentnego asystenta, takiego jak Alexa Amazona czy Asystent Google. W planach jest również dotykowy przycisk uruchamiający różne aplikacje, który miałby być wmontowany w oprawkę okularów.

Technologia przyszłości

Tym, którzy już zaglądają do sklepów z Ray-Banami w poszukiwaniu innowacyjnych oprawek, zalecamy cierpliwość. Niestety, na razie jest to tylko projekt. I nawet jeśli wkrótce zostanie oficjalnie potwierdzony przez Marka Zuckerberga, nie jest to z pewnością sprzęt, który ujrzy światło dzienne w przyszłym roku. To bardzo zaawansowana technologia, wymagająca nie tylko wysokiej jakości projektu, ale też długotrwałych testów. Niemniej, mając na uwadze tempo rozwoju VR w naszym otoczeniu i fakt, że FB stale się rozwija, sądzę, że prędzej czy później założymy okulary Ray-Bana, przez które… porozmawiamy z przyjacielem czy koleżanką.

Anoda