Oculus Quest śledzi ruchy rąk
Czołowy producent gogli VR Oculus wprowadzi już wkrótce możliwość śledzenia ruchów rąk. Dzięki temu będziemy mogli ręcznie „sterować” wirtualną rzeczywistością.
Oculus Quest w czołówce
Naukowcy z Facebook Reality Labs i Oculusa opracowali jedyny obecnie na świecie przegubowy system śledzenia dłoni dla VR, opierający się wyłącznie na kamerach monochromatycznych. Dzięki temu nie ma potrzeby wykorzystywania żadnej dodatkowej technologii wykrywania głębokości ani innego dodatkowego wyposażenia, jak np. rękawice VR. A więc klient nie musi niczego kupować, a jedynie zaktualizować oprogramowanie w swoim Oculus Quest, by móc sprawdzić, jak to działa.
Wystarczy aktualizacja oprogramowania
Aktualizacja oprogramowania ma być uruchomiona na początku 2020 roku jako funkcja eksperymentalna dla chętnych użytkowników i jednocześnie jako pakiet software developement kit dla programistów. Dzięki wbudowanej w gogle monochromatycznej kamerze i sztucznej inteligencji, urządzenie „uczy się” ruchów rąk. Kamera wykrywa ruch i skanuje go punkt po punkcie, tworząc zestaw punktów w 3D i precyzyjnie określając pozycję każdej części dłoni. Dzięki temu jest w stanie odczytać ruch palca, np. jako kliknięcie.
To dopiero początek
Zgodnie z zapowiedziami, wprowadzona innowacja spowoduje, że rzeczywistość VR stanie się bardziej naturalna i intuicyjna. Dodatkowo – jak czytamy na blogu Oculusa – pomoże programistom stworzyć nowe formy interakcji międzyludzkich w świecie wirtualnym. Facebook Reality Labs i Oculus zapowiadają, że będą teraz szukać nowych zastosowań tej technologii, by jeszcze bardziej zwiększyć komfort użytkowników VR i AR.
Anoda