Magment – beton ładujący samochody podczas jazdy

przenosnepl_autostrada w gorach magment beton ladujacy samochody

Magment – beton ładujący samochody podczas

Rewolucyjny beton, który może ładować jadące po drodze samochody elektryczne, już jest testowany przez jego wynalazców.

Testy innowacyjnego betonu

Gubernator stanu Indiana ogłosił niedawno, że tamtejszy Wydział Transportu (Indiana Department of Transportation – INDOT) wspólnie z Uniwersytetem Purdue rozpoczną niebawem testy przydatności magmentu, czyli namagnesowanego betonu, który ma pozwolić ładować pojazdy elektryczne podczas jazdy. Twórcami tego rewolucyjnego wynalazku są inżynierowie z niemieckiej firmy Magment GmBH.

Magment – co to jest?

Magment to zwykły beton, w którym zostały zatopione cząstki magnetycznego ferrytu pozyskane z elektroodpadów. Beton magnetyzujący może zastąpić kruche i drogie płytki z ferrytu spiekanego, a produkty z tego surowca mogą wytwarzać w zasadzie wszyscy producenci prefabrykatów z betonu.

magment innovative cement
Fot. magment.co

Autorzy wynalazku zapewniają:

  • pełną integrację z posadzkami przemysłowymi podczas budowy,
  • ciągły i spójny transfer mocy,
  • brak zagrożeń i przeszkód w podróży,
  • brak konieczności nakładania się ani podwójnych cewek,
  • możliwość ładowania zarówno statycznego, jak i dynamicznego.

Twórcy innowacyjnego betonu zapewniają, że dostarcza on rekordową wydajność bezprzewodowej transmisji na poziomie do 95%.

Magment – testy praktyczne

Badania realizowane przez INDOT, a finansowane przez National Science Foundation (NSF) mają obejmować trzy fazy. Najpierw – testy laboratoryjne sprawdzające, następnie – położenie magmentu na 400-metrowym odcinku drogi, wreszcie – testowanie jego zdolności do ładowania dużych ciężarówek z dużą mocą 200 KW i więcej. Ostatni etap będzie kluczowy dla przyszłości innowacyjnego betonu.

Magmentowe drogi

Jeśli zakończy się sukcesem, magment trafi na drogi publiczne w Indianie. Warto zwrócić uwagę, że drogi budowane z tego materiału muszą być wykonane zupełnie inną niż obecnie stosowana technologią. W tej chwili beton jest wlewany w przygotowaną „formę” drogi lub wsypywany, a następnie ubijany i wygładzany. Tymczasem, jak wynika z dość powierzchownego opisu i grafiki zamieszczonej na stronie twórców wynalazku, elementy magmentowe będą układane na drodze w postaci bloków. Co jednak ważne, instalacja nie będzie droższa niż budowa przeciętnej drogi.

Anoda

Źródło: magment.co

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację na pliki cookies oraz politykę prywatności. Więcej

Ciasteczka na stronie przenośne.pl umożliwiają Ci najlepsze z możliwych sposobów na przeglądanie naszej witryny. Jeśli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ciasteczek, kliknij OK.

X