ID Buzz – elektryczna odsłona kultowego “ogórka”

przenosnepl_volkswagen_id_buzz_na_trasie w lesie

ID Buzz – elektryczna odsłona kultowego mikrobusu VW

Najpierw był autem koncepcyjnym. Teraz jest już pewne, że trafi do masowej produkcji. ID Buzz to młodszy brat, a właściwie wnuk kultowego ogórka. Poznajmy go bliżej.

Od koncepcji do realizacji

Model koncepcyjny elektrycznego mikrobusu pojawił się już cztery lata temu. Od tamtej pory niemiecki koncern pracował nad jego rozwojem. Samochód pomyślany został jako wszechstronne auto rodzinne, jest więc wyposażony w mnóstwo przydatnych gadżetów i opcji.

Wnętrze kokpitu jest dalekie od konwencjonalnego. Najważniejsze informacje wyświetlane są w polu widzenia kierowcy w wersji 3D za pomocą wyświetlacza Head-Up AR (Augumented Reality – rzeczywistości rozszerzonej). Podobnie wskazówki nawigacji, które widać bezpośrednio na jezdni. W razie potrzeby wystarczy moment, by przełączyć auto w tryb autonomicznej jazdy. Za jej bezpieczeństwo odpowiadają zarówno skanery laserowe, jak też czujniki ultradźwiękowe, radarowe, kamery z widokiem obszaru i przednia kamera skanujące okolicę. Dodatkowe dane o ruchu są odbierane za pośrednictwem chmury.

Tradycyjną kierownicę zastąpiono wielofunkcyjną, całkowicie dotykową. Wnętrze wyposażono w system informacyjno-rozrywkowy, który – podobnie jak klimatyzacja i inne elementy – sterowany jest za pomocą wyjmowanego tabletu. Takich smaczków jest znacznie więcej!

Wszędzie jak w domu

ID Buzz jest przeznaczony dla 8 pasażerów, w tym kierowcy, a każdy z nich ma dla siebie mnóstwo przestrzeni. Siedzenia są wielofunkcyjne, m.in. można je złożyć w wygodne łóżka, zgodnie z hasłem „At home everywhere” („Wszędzie jak w domu”).

Ponadto fotel kierowcy można obrócić w stronę pasażerów, co może być świetną opcją podczas trybu jazdy autonomicznej. W samochodzie nie brakuje miejsca na bagaże, a w razie potrzeby, z łatwością można wygospodarować dodatkowe. To zdecydowanie auto dla podróżników.

Dane techniczne

Zasięg mikrobusu na jednym ładowaniu sięga do 600 kilometrów. ID Buzz pobiera energię zarówno indukcyjnie, jak też na stacji ładowania, a ładowanie do 80% baterii zajmuje mu około 30 minut. Wygląda na to, że podstawowa wersja ID Buzza będzie miała napęd na tylne koła i 200 koni mechanicznych, a w wersjach mocniejszych możliwy będzie napęd na cztery koła i około 300 koni mechanicznych.

ID Buzz to wyraźny hołd dla kultowego pojazdu, w Polsce znanego jako ogórek, który Volkswagen sprzedawał w USA w latach 1950-1980. Mimo planów jego wprowadzenia na rynek w 2022 roku, już wiadomo, że będzie to dopiero rok później. Ale chyba warto czekać!

Anoda

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację na pliki cookies oraz politykę prywatności. Więcej

Ciasteczka na stronie przenośne.pl umożliwiają Ci najlepsze z możliwych sposobów na przeglądanie naszej witryny. Jeśli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ciasteczek, kliknij OK.

X