Google Maps w trakcie pandemii
Google Maps co rusz wdraża różne funkcje mające ułatwić nam nie tylko podróżowanie, ale też codzienne życie. Nie tak dawno pisałam o tym, że mapy oferowane użytkownikom będą jeszcze bardziej szczegółowe. Dziś o kolejnej nowości – natężeniu ruchu w sklepach.
Pandemiczne nowości w Mapach Google
Pandemia koronawirusa niestety nie odpuszcza i inspiruje wiele zmian nie tylko w urządzeniach, ale też w aplikacjach. Google Maps są sukcesywnie wzbogacane o różnego rodzaju użyteczne nowości. Ich celem jest przede wszystkim ułatwienie nam życia w trudnych warunkach epidemii. Jedną z nich są informacje o COVID-19, które można włączyć jako tzw. warstwę, podobnie jak do tej pory m.in. natężenie ruchu, widok satelitarny czy trasy rowerowe.
Jak to zrobić?[1]
Należy w telefonie włączyć Mapy Google i kliknąć w ikonę warstw. Następnie wybrać Dane o COVID-19. Zobaczymy tu pokazuje średnią liczbę nowych przypadków koronawirusa na 100.000 osób z ostatnich 7 dni oraz informację, czy liczba przypadków maleje, czy wzrasta. Dane odczytujemy na podstawie wyświetlanych kolorów:
- Szary: mniej niż 1 przypadek
- Żółty: 1-10 przypadków
- Pomarańczowy: 10-20 przypadków
- Ciemnopomarańczowy: 20-30 przypadków
- Czerwony: 30-40 przypadków
- Ciemnoczerwony: powyżej 40 przypadków
Inne pomocne nowości
W związku z pandemią Google Maps wprowadziły też bardziej szczegółowe informacje na temat funkcjonowania firm (np. o tym, czy firma jest otwarta i czy pracuje w niestandardowych godzinach), powiadomienia o transporcie publicznym pod kątem natężenia ruchu i stopnia zatłoczenia np. na danej stacji, wyszukiwanie restauracji z opcją na wynos i z dostawą (aplikacja wyświetla szczegółowe informacje, jakie formy korzystania z posiłków dostępne są w danym punkcie gastronomicznym).
Kolejna nowość to znajdowanie i rezerwowanie usług online, np. zajęć fitness – jeśli klub świadczący takie usługi ma opcję zajęć online i dodał taką informację, będzie możliwa rezerwacja za pośrednictwem Google.
Znajdź najmniej zatłoczony sklep
Najświeższa nowość Google Maps to możliwość porównania kilku sklepów w naszej okolicy pod kątem natężenia ruchu w nich. Dzięki temu możemy wybrać ten, w którym spotkamy jak najmniejszą liczbę klientów, a co za tym idzie – możemy zwiększać swoje bezpieczeństwo w obliczu koronawirusa. Ponadto mapy poinformują nas także o tym, czy i jakie dodatkowe procedury bezpieczeństwa obowiązują w danym sklepie.
Nowości pojawiają się sukcesywnie, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość, jeśli jeszcze do Ciebie nie dotarły.
Anoda
[1]Źródło: https://support.google.com/maps/answer/9795160?hl=pl