Elektryczne Ferrari już za 4 lata

przenosnepl_hybrydowe ferrari sfo90 stradale na torze

Elektryczne Ferrari już za 4 lata

Elektryczne samochody wprowadzane są przez kolejne marki. Tym razem zapowiedź całkowicie elektrycznego auta zapowiada włoski koncern Ferrari.

Najpierw hybryda, potem elektryk

Wiadomość o elektrycznym Ferrari nie jest zaskoczeniem. Już w zeszłym roku pojawiły się rysunki patentowe złożone dla modułowego elektrycznego układu napędowego. Poza tym włoski koncern już w 2019 roku wprowadził na rynek hybrydowe modele SF90 Stradale i SF90 Spider, a pierwszy z nich okazał się hitem zarówno w prasie motoryzacyjnej, jak i wśród entuzjastów marki. – Nasza interpretacja tych technologii zarówno w sporcie motorowym, jak iw samochodach drogowych to ogromna szansa, aby przekazać wyjątkowość i pasję Ferrari nowym pokoleniom – mówi John Elkann, dyrektor generalny holdingu Exor, do którego należy marka.

Z duchem rynku

Co ciekawe, Exor wcześniej zrezygnował z pomysłu wprowadzenia samochodu elektrycznego marki Ferrari na rynek, tłumacząc się brakiem odpowiedniej technologii akumulatorów. Dopiero zaostrzenie przepisów dotyczących emisji i zmieniających się w związk z tym trendów zapewne spowodowały, że producent zauważył potrzebę stworzenia takiego samochodu.

Teraz już wiadomo, że elektryk pojawi się w 2025 roku. Elkann zapowiedział to na corocznym spotkaniu firmy. – Możecie być pewni, że to będzie wszystko, o czym możecie marzyć ze strony inżynierów i projektantów z Maranello, dla takiego ważnego wydarzenia w naszej historii – podkreślał.

Poszukiwanie alternatyw

Zanim jednak pojawi się elektryczne Ferrari, firma będzie rozwijać technologię hybrydową typu plug-in w SF90 Stradale. Nie oznacza to rezygnacji ze słynnych, potężnych silników spalinowych, ale według zapowiedzi, do 2022 r. Ferrari planuje mieć aż 60 procent pojazdów zelektryfikowanych. Trwają też poszukiwania ekologicznych alternatyw napędowych, jak choćby wodór czy biopaliwa.

Sporo w tym zasługi Johna Elkanna, który w przeciwieństwie do swojego poprzednika, Louisa Camilleri, jest otwarty na ekotechnologię. Elkann to ciekawa postać, znana również Polakom. Jak podaje forbes.pl, ten syn Alaina Elkanna, dziennikarza i pisarza, Francuza pochodzenia żydowskiego i Margherity Agnelli, córki Gianniego Agnelli, głównego akcjonariusza Fiata, na praktyki studenckie w czasie studiów inżynierskich w Turynie pojechał w 1997 roku do zakładu Fiata w Tychach.

Anoda

Foto ferrarilakeforrest.com

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację na pliki cookies oraz politykę prywatności. Więcej

Ciasteczka na stronie przenośne.pl umożliwiają Ci najlepsze z możliwych sposobów na przeglądanie naszej witryny. Jeśli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ciasteczek, kliknij OK.

X